MUSICREPORT.SK

27/11/2008

Atellier 11, Randal club, 8.11.2008

Filed under: Hudba, Reportáže, Všetko — Tags: , , , , , , — Erik Hill @ 1:38

Sľuby sú na to, aby sa plnili. V rozhovore s Atellierom 11 som pvoedal, že napíšem report aj z ich najbližšieho koncertu. Ten sa uskutočnil 8.11.2008 v rockovom klube RANDAL. Okrem Atellieru 11 tam vystúpili aj punkrockeri z Forentu, heavymetalisti The PANT, a mladé zoskupenie Smart Set.
Ako hosť A11 sa budem venovať v tomto minireporte najmä im.

Keď ste čítali rozhovor s kapelou, viete na akých aparátoch a s akým vybavením hrali. Jedna zmena sa týkala iba druhého gitaristu, Mareka. On si už niekoľko koncertov s nimi odbil. Nedá sa o ňom vravieť ako o stabilnom členovi kapely, ale jednoducho sa k nim hodí. Ten hral na zlatom Les Paul od Kellera a na aparáte Marshall. Áno, je to Lukášov Les Paul, ktorý bol spomenutý v rozhovore. Sám Lukáš hral na Gibson Les Paul Slash Signature. Ostatok zostavy sa zhoduje s výnimkou jedného detajlu. Basgitarista Miňo hral iba cez malé SWR. Neskladný a obrovský Ampeg Bseries 2*15 nechal v skúšobni.

Kým dohrávala kapela The PANT, bolo pod pódiom asi 15 ľudí. Keď začali Atellier 11, počet sa zesaťnásobil. Staticky stojace publikum sa zrazu začalo hýbať. Dá sa to pritovnať ku golemovi, ktorému vložíte do čela šém. Zvuku nebolo čo vytknúť. Gitary čisté, spev jasný, bohužiaľ basa bola trochu nahlas, ale na to sme si na koncertoch A11 už zvykli. Je zaujímavé ako bola vyriešená skladba NEPOKOJ. Spevák spieval slohy cez megafón. Nechytal odozvu, všetko bolo počuť veľmi zreteľne. Odviazal sa, na megafóne púšťal aj sirénu. Niektoré skladby si tu odbyli svoju premiéru. O ich chytľavosti svedčí aj to, že sa na ne ľudia okamžite chytili, skákali. Posledný refrén už spievali spolu s kapelou.

Chalani si pripravili aj dve prekvapenia. Prvé bola pesnička NESMUTIM ZA TEBOU. Časť jej klipu ste si aj s pozdravom pre Musicreport mohli pozrieť na záver rozhovoru. Počas tejto skladby sa odohrala na pódiu menšia rošáda. Basák Miňo zobral Marekovi gitaru a na pódium vybehol ako hosť mladý basgitarista. Bolo to príjemné osvieženie, ale zďaleka sa nechytalo na to čo sa odohralo počas poslednej skladby. Po krátkej pauze si s A11 zaspieval aj neoficiálny člen kapely, Flip. Ten vie s ľuďmi pod pódiom úžasne komunikovať. Jeho rapové pasáže sa premenili zčasti na growl a scream. Fanúšikovia sa bavili s ním. Pre tento koncert bol jednoznačne čerešničkou na torte.

HS
Atellier 11

Menší počet ľudí bol možno problém pre organizáorov, no nie pre samotný koncert. Dá sa to jednoducho vysvetliť tým, že v ten istý deň sa odohralo v Bratislave niekoľko akcií. Atmosfére však ani menší dav neubral.

VN:F [1.6.2_892]
Hodnotenie čitateľov
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)