MUSICREPORT.SK

02/12/2008

Desmod – 26.11.2008 Košice

Filed under: Hudba, Reportáže, Všetko — Tags: , , , , , , — StyriOci @ 1:52

Tento koncert sa uskutočnil v rámci turné Desmod Symphomusiq tour. Ako už napovedá názov, skupinu Desmod na tomto turné doprevádza symfonický orchester košickej filharmónie a baletu pod vedením pána dirigenta Karola Kevického.

Koncert sa uskutočnil v košickej Infinity aréne (Stará športová hala), po menších problémoch s dopravou sme sa s priateľkou dostavili na miesto tesne pred 19:00, čo bol azivovaný začiatok koncertu. Do haly sme sa dostali bez problémov, hneď po vstupe sme narazili na stánok s “merchandize” a s tekutým občerstvením. Po príchode na plochu ma zaujal pohľad na síce jednoduchú, ale o to krajšiu scénu na pódiu, ktorá podľa mňa vystihovala komornejšiu atmosféru koncertu.

Desmod Symphoniq
Desmod Symphoniq Košice (foto: Slavo Tuček)

Koncert začal pár minút po 19:00, keď orchester začal introm k skladbe SOM NA TEBE ZÁVISLÝ, táto skladba hneď odhalila v čom budú silné aj slabé stránky koncertu. Silnou stránkou boli pasáže, kde trebalo pridať a malo to mať drive, vtedy ten orchester zapracoval vynikajúco, horšie to bolo v pasážach, kde trebalo ubrať tempa a zvolniť. Tam to bolo príliš preplnené, dialo sa tam toho veľa, podľa mňa by v týchto pasážach lepšie zabrali jednoduchšie aranžmány.

Setlist pozostával z novších, ale aj starších skladieb popreplietané orchestralno-hádankovými vložkami, podľa ktorých diváci mohli predvídať, ktorá skladba bude nasledovať. Vrcholmi večera boli pre mňa skladby 100 ROKOV SAMOTY a VODOPÁD, tie sa naozaj vydarili. Na druhej strane inštrumentálne prevedenie skladby ADRENALÍN STÚPA som nie celkom pochopil. Objavili sa v nej pekné momenty, dokonca si aj diváci zaspievali, no niečo tomu chýbalo a mam taký dojem, že to bol spev. Možno nie práve najšťastnejšia voľba pri výbere “inštrumentálky”, resp. možno by nebolo zlé skúsiť zložiť inštrumentálku špeciálne pre tento koncert s orchestrom, ako vybrať skladbu, ktorá za normalnych okolností naživo stavia na silnej komunikácii Kulyho s publikom.

Koncertnú premiéru má na tomto turné skladba VYROBENÁ PRE MŇA, ktorej takéto orchestralne prevedenie slušalo, rovnako ako aj ostatným pomalším skladbám ako ZHORÍ VŠETKO ČO MÁM, či duet s jedným z vokalistov, Brunom Oravcom, DIVOKÁ RIEKA. Záver koncertu patril okrem ďakovačiek aj prídavkom. Prvým bola notoricky známa odrhovačka zo seriálu Panelák, LAVÍNY, ktorá sa mi v tomto prevedení páčila o niečo viac, ako v originále, aj keď tej skladby som už mierne prepočúvaný. Druhým a podľa toho ako túto skladbu Kuly uviedol, zrejme aj neplánovaným, prídavkom bola skladba MRÁZ DO ŽÍL, ktorá v ten večer už raz odznela. Vraj už nemali s orchestrom nič nacvičené, no keď si ľudia žiadali prídavok, tak sa rozhodli odohrat práve túto skladbu.

Desmod Symphoniq

Celkovo to hodnotím ako prijemný koncert a celkom dobrý nápad, aj keď “rockové” koncerty s orchestrom nie sú ničím novým pod slnkom. Na druhej strane bolo tam pár drobností, ktoré trochu kazili celkový dojem z koncertu. Okrem už spomínaných aranžmánov v niektorých (prevažne volnejších) pasážach to boli aj orchestrálne medzihry medzi skladbami, ktoré boli síce pekne zahrané, no niekedy sa mi zdali až zbytočne natiahnuté a začínali po chvili trošku nudiť. Možno aj práve vďaka nim som, nielen ja, nadobudol dojem, že DESmod hral akosi málo skladieb, aj keď koncert trval približne hodinu a 45 minút. Tiež som mal dojem, že kapela pôsobila trochu zakríknuto, čo sa pódiového prejavu týka. Žeby to bolo z rešpektu voči orchestru, ktorý bol za nimi? Nech je to ako chce, najväčšiu podiovú show robil dirigent, na ktorom bolo vidno, že si koncert užíva plnými dúškami.

Aj napriek týmto drobnostiam to však bol podarený koncert a aj vďaka orchestru mal takú inú, no o to zaujímavejšiu atmosféru.

[rating: 3.5]

VN:F [1.6.2_892]