MusicReport.SK - hudobný srievodca

Black White
Koncert Desmod, Chinaski, Metropolis – Košice (25.3.2008)

Pred nedávnom sme uverejnili správu o turné Desmodu, Kyvadlo tour, nestihli sme sa ani nazdať a turné začalo koncertom v Košiciach, z ktorého vám napíšem svoje dojmy.

Tento koncert bol výnimočný hneď z niekoľkých pohľadov. Zostava kapiel zaručovala poriadnu porciu zaujímavej muziky, ktorá mohla zaujať dosť široké spektrum ľudí od metalistov až po jemné dušičky a nežné pohlavie. Inak to nebolo ani so mnou, celkom som sa tešil na Metropolis, ktorý to na minulom koncerte v Košiciach (8.11.2007) poriadne rozbalil a celkom fajne sa s chalanmi z “Metra” dalo pokecať. Desmod som live zažil pred pár rokmi v KE na námestí, keď bol tuším Streetbasket a tiež to nebolo najhoršie.

Koncert sa uskutočnil 25.3.2008 so začiatkom o 19:00, pôvodne mala byť dejiskom “maľučká” Infinity aréna v centre Košíc, ale pre veľký záujem fanúšikov sa koncert presunul do väčšej haly Cassosport. Prvou výnimočnosťou by sa dal nazvať fakt, že tento koncert bol vôbec prvým na tomto turné. Ďalšou príjemnou záležitosťou bol fakt, že som sa mohol osobne stretnúť s chalanmi z Metropolisu a Desmodu. Kapely hrali v poradí Metropolis (cca 25min), Chinaski (cca 45min) a Desmod (hrubo ohadujem na takú hodinku a pol).

Metropolis

Metropolis otváral koncert niečo tesne po 19:00 introm a následne to odpálili novou skladbou Turn it on, ktorú ak sa dobre pamätám hrali aj minule. Veľmi podarená vec. Ďalej nasledovali osvedčené pecky ako No more, no fear, Svine, Fly, ktorej sólo okorenili známym motívom z filmu Pulp Fiction. Odznel aj rádiový hit Mlyny , Mojamamasamafasa a ich set uzavreli skladbou Ruka do ohňa. Skladby odohrali dosť dobre aj napriek nejakým nepríjemnostiam pred vystúpením. Ale mne sa ich koncert páčil, akurát bolo vidno, že gro ľudí prišlo na Chinaski a Desmod, pretože zo začiatku sa veľmi ľudia nechytali, keď mali odspievať nejaký refrén. Ale nakoniec sa zadarilo a Metropolis zožal slušné ovácie na to, že hala nebola celkom zaplnená.

Metropolis, Košice
Jimi a jeho nová osemstrunka (Metropolis, Košice, Live, foto: Eva Murková).

Celkový môj pozitívny dojem z vystúpenia kazil trošku horší zvuk ako mali ostatné kapely lupance z Radovho mikrofónu a samozrejme 25 minút bolo dosť málo. Nebol by som proti keby si hrací čas vymenili napr. s Chinaski :) . Zaujímavé však je, že aj keď mali vo zvuku pomenej basov, tak tá basa od Mr. Láďa sa cez to predsa len dokázala prežrať a bolo ju počuť. Ďalšou zaujímavosťou bolo, že Jimi mal koncertnú premiéru s novým prírastkom do svojho gitarového háremu, 8-strunkou od Ibanez. Veľmi zaujímavý nástroj, kvalitne spracovaný a ak sa na tom nesnažíte hrať s palcom preveseným cez hmatník tak aj pohodlný vďaka tenkému krku, len si treba zvyknúť na vyšší počet strún,mal som tú česť opáčiť na chvíľku. Možno ďalšia pikoška, pre tých, ktorých by to náhodou zaujímalo – Jimi mi vravel, že Ibanez chystá aj 10-strunku a je dohodnutý s distribútorom, že ak sa dostane do sériovej výroby, tak mu jednu rovno pošlú.

Metropolis, Košice
On the stage (Metropolis, Košice, Live, foto: Eva Murková).

Gear kapely:

Ako som už spomenul Jimi hral na novej 8-strunke Ibanez, cez vysielačku bol napojený na svoj aparát, ktorý pozostával z racku, v ktorom mu svietili hračky ako Marshall JMP1 preamp, Korg ladička, TC Electronic G-Major a vysielačka, ako koncák bola použitá hlava Marshall JCM900 vyložená na dvoch 4×12 bedniach, ľudovo povedané Full Stack. Noro hral na PRS Custom22 a aparátom rovnako ako Jimi až na preamp, ktorý bol Tech21 Sansamp PSA. Láďo búšil do Ibanez K5 basy cez aparát Hartke 3500 a preamp Tech21 Sansamp RBI do 4×10 bedne. Marek búchal do svojej sady bicích od Sonora a Rado okrem mikrofónu používa efektový procesor Digitech VX400.

Metropolis, Košice
Metropolis, Košice, Live. (foto: Eva Murková)

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Metropolis – No More, No Fear (Live 2008)
Autorizovaný bootleg skupiny Metropolis
Košice, Hala Cassosport, 25.3.2008

Chinaski

Chinaski začali hrať hneď po Metropolise a potrebných úpravách pódia. Musím sa priznať, že som z ich vystúpenia videl len asi 3-4 skladby. Vraj je to nejaká známa kapela z Česka :) . Ľudia na nich reagovali lepšie ako na Metropolis . Myslím, že odohrali nejaké svoje osvedčené hity. Samozrejme odznel aj mne, ako chinaskineznalému, notoricky známy hit – Tabáček. Taká veselšia hudba skôr pre popovejšie založených ľudí, nehrali zle, ale nie je to celkom moja krvná skupina. Počas ich vystúpenia som si všimol, že musela zasahovať aj záchranka. Tuším nejakej z prítomných dám prišlo nevoľno.

Gear kapely:

Tu budem takisto veľmi stručný, fandové Chinaski snad prominou. Na pódiu som si všimol nejaké kombá od Voxu, jedno by som tipol na Vox AC30 a druhé bolo nejaké menšie. Spievajúci gitarista mal na pleci zaveseného Telecastra krémovej farby. Ďalej som si všimol nejaké dychy, bicie a perkusie. Čitateľom sa ospravedňujem, možno ma niekto doplní.

Desmod

Desmod bol samozrejme hlavnou hviezdou večera. Tomu samozrejme prislúchali všetky atribúty – veľkoplošné obrazovky, využilo sa celé, “dvojpodlažné” pódium, veľmi efektný prvok pódiovej show a samozrejme zvuk mal najväčie gule. Spodná časť pódia bola trochu vysunutá do davu, takže si na svoje prišli vrieskajúce baby pod pódiom, ale aj mužské osadenstvo, ktoré mohlo sem-tam nakuknúť vokalistkám pod minisukňu. Vokalistky boli v počte 3 kusy – mladé ,sympatické devy, medzi ktorými sa objavila aj finalistka SHS, Natália Hatalová. Celkom príjemne dopĺňali Kulyho spev.

Desmod otvorili svoj set skladbou Zachráň sa kto môžeš, počas ktorej sa na scéne obajvil bubonista “ako z rozprávky” (no proste taký ten pajác v historickom kostýme a bubonom zaveseným na vajcách :) ). Nasledovali tuším Kamenné ruže, celkovo väčšina odohratých skladieb pochádzala z najnovšieho albumu Kyvadlo. Najväčšie prekvapenie večera prišlo počas skladby Adrenalín stúpa, keď Kuly hodil medzi divákov tričko a sťastlivec, ktorý to tričko chytil bol privolaný na pódium, presnejšie ona, lebo tričko chytila baba. No a tá baba sa stala šťastnou majiteľkou nového skútra . Ďalším “prekvapením” bolo, keď jednotlivé baby-vokalistky začali spievať sólo nejaké covery. Niežeby baby spievali zle, ale počas tretej sladby som už čakal kedy nabehne na pódium Kuly a začnú sa znova hrať desmoďácke skladby. Počas skladby Lavíny bežala na veľkoplošnej obrazovke upútavka na jojkársky seriál Panelák, fakt, ktorý nemusel byť všetkým po chuti. Okrem skladieb z albumu Kyvadlo odzneli aj staršie desmoďácke hity a v závere vystúpenia odznel mix strarších skladieb prepletený s nejakými riffovými vložkami zo skladieb od Micheala Jacksona, počas ktorých sa na pódiu zjavil akože sám veľký Jackson, chlapík s bielym ksichtom a mikrofónoidnou parochňou. Zaznelo aj bubenícke sólo od Jána Škoreca, ktoré nebolo najhoršie vzhľadom na fakt, ako sám povedal, že vôbec necvičí. Samozrejme, že diváci nepustili Desmod z pódia len tak a museli byť aj prídavky. Ak sa nemýlim, tak to boli 3 skladby a malá bubonistická vložka od Kulyho, ktorý kedysi hrával na bicie, okrem iného aj Pár dní, kde Zuzanu Smatanovú celkom dobre suplovala jedna z vokalistiek, Lucia Nováková.

Desmod, Košice
Aj chlapom sa oplatí ísť na koncert (Desmod, Košice, Live, foto: www.desmod.sk).

Show to bola poriadna, ľudia Desmod žerú, komunikácia s publikom bola skvelá, Kuly to s ľuďmi vie, aj keď po koncerte vyjadril nespokojnosť s výkonom kapely. Istú nervozitu bolo badať, ale nemyslím, že by sa to nejako extra negatívne podpísalo na inštrumentálnom výkone kapely.

Gear kapely:

Rišovia Nagy odohral väčšinu koncertu na Gibsonoch LP Custom a pár krát ju vystriedal za Line6 Variax Acoustic, ako aparát použil Mesa Single Rectifier Rectoverb + wahwah pedál, octaver a acoustic simulator od Bossu. Rišo Synčák hral na LP Classic, ktoré párkrát vymenili za kópiu Gibson ES modelu od Vintage a aparát použil Engl Powerball. Basák Dušan Minka hral na Yamahe base do aparátu Trace Eliot a EBS bedne. Jano Škorec hral na bicie Sonor.

Celkovo to hodnotím ako veľmi dobrý koncert, po dlhšej dobe prvý nejaký väčší pre mňa. Stretnutie s Metropolisom a Desmodom potešilo, za čo chcem veľmi pekne poďakovať Jimimu Cimbalovi z Metropolisu.

Rišo Nagy, Desmod, Košice
Rišo Nagy (Desmod, Košice, Live, foto: www.desmod.sk).

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Desmod – Zahráň sa kto môžeš (Live 2008)
Autorizovaný bootleg skupiny Desmod
Košice, Hala Cassosport, 25.3.2008

Povedali po koncerte:

Jimi Cimbala (Metropolis): Super, super. Ani nič iné sme nečakali v Košiciach. Presne sme vedeli, do čoho ideme. Košice sú super v tomto.

Mário “Kuly” Kollár (Desmod): Ja som nespokojný. Nie s ľuďmi, ale s naším výkonom, malo to byť spontánnejšie z našej strany. Predsa len je to prvý koncert, mali sme trému, klepáky… Zajtra to už bude lepšie, tretí koncert bude ešte lepší a postupne to bude lepšie a lepšie. A posledné koncerty už budú úplne fantastické.

[rating:3.5]

VN:F [1.6.2_892]
Hodnotenie čitateľov
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Počet komentárov (40)
  • KLH
    04/04/2008
    #1

    LOL o Chinaski 5 riadkov….
    (ze vraj nejaka znama kapela z ceska)
    ROFL… profesionalna reportaz Marek :D D

  • StyriOci
    04/04/2008
    #2

    Erik, kludne ma dopln..Chinaski ma z toho koncertu zaujimali najmenej..neni to moj styl muziky.. :-)

  • KLH
    04/04/2008
    #3

    ved ja nic Marek :) len drobna poznamocka k tomu ze ked sa ti kapela nepaci tak fk it :) a ked paci tak vychvalime :) …. ze to nie je velmi profesionalne :)

  • Spyros
    04/04/2008
    #4

    2KLH: Neboj, v pondelok vyjde moj profi rozhovor :-) , kde bude zmienka o Metropolise z inej strany.

  • StyriOci
    04/04/2008
    #5

    kto vravi, ze som profesional? :-D naser ma a pojdem do PP a pozrem si to chinaski cele, z donutenia a aby si vedel tak mozes za to ty… :-D

  • KLH
    04/04/2008
    #6

    Marek , ved ja tiez uvazujem ze do PP pojem na to iste :)
    Ale asi menej z donutenia ako ty ;-)

  • StyriOci
    04/04/2008
    #7

    Erik: bol si tam aj ty, napis ako sa ti na chinaski pacilo ;-)

  • KLH
    04/04/2008
    #8

    Marek: ok … napisem :)
    Nevravim ze sa mi to pacilo uplne neskutocne , skor som chcel len povedat to ze aj ked by sa mi to nepacilo vobec , tak uz len z dovodu ze pisem na web kde si to precitaju aj ludia s inym nazorom , tak uz len z toho dovodu to napisem aspon trochu nestranne ;-)
    Nejde mi o to vadit sa ze komu sa co paci :) k tomu ma aj u mna pochopitelne blizsie Desmod a aj keby nie tak je to hadam irelevantne kedze idem pisat reportaz z koncertu a nie reportaz z mojho pocitu :)
    Svetovy mier! ;-) hehe

    PS: Tak co ideme do PP? Uz ked som na druhy den isiel do Presova tak na mna ludia znami divne pozerali :D ze ci vsetko ok ? :D
    Dost silne uvazujem dat si to treti krat :)

  • StyriOci
    04/04/2008
    #9

    chapem co chces povedat, ale myslim si, ze je lepsie, ak sa nebudem zbytocne rozpisovat o kapele, ktora mi je neznama (ano je to tak, radia nepocuvam, od chinaski poznam akurat tabacka..sorry) a ich muzika ma az tak neoslovuje ako dajmetomu metropolis a desmod, no a na moju smolu som od nich nevidel ani cele vystupenie, akoby som si mal vymyslat.. nemyslim, ze som ich okomentoval nejako zaujato..ale ak pojdem do PP tak sa to pokusim napravit a potom sem napisem ako sa mi pozdavali, zrejme pojdem aj s frajerkou, tak sa mi to mozno dostane pod kozu :)

  • Woozy
    05/04/2008
    #10

    hm, 3 a pol hviezdicky? No, v Kosiciach mozno lietali 15 cm nad zemou :) ale nebol to vobec zly koncert, na Slovensku trieda.

  • styrioci
    05/04/2008
    #11

    Woozy: 3.5 podla nasho hodnotenia vobec nie je malo..subjektivne by som aj tie 4 dal, lebo sa mi to fakt pacilo, ale objektivne k tomu chybal este kusok.. ;-) (IMHO) mozno popradsky koncert bude na 4, who knows? :-)

  • Woozy
    05/04/2008
    #12

    Styrioci: podla mna Prešov bol tak na tri. O skale hodnotení (aká tu je) viem, sám som ohviezdickoval Korn na tri a pol :) Tu sa ukazuje, aké je ťažké objektívne hodnotiť, ja by som dal Desmodu objektívne maximalne tri ;-)

  • Julie
    05/04/2008
    #13

    ja idem na ten koncert len kvoli Chinaski a ty o nich napises “ze vraj nejaka znama kapela z ceska”
    omg:-D

  • StyriOci
    05/04/2008
    #14

    snad nam je jasne, ze som sa snazil byt mierne ironicky :-)

  • Spyros
    05/04/2008
    #15

    2Julie: Chinaski je mozno najnudnejsia skupina v Cechach. Este ako tak to bolo OK, kym tam bol ten druhy leader na trumpete…

  • KLH
    05/04/2008
    #16

    Vela ludi bolo na tom koncerte aj kvoli Chinaski lebo ich maju radi coz je fakt s ktorym kludne nemusi suhlasit cele musicreport.sk , ale aj tak je to objektivny fakt s ktorym nic nenarobime.
    Nerozumiem Spyrosovmu argumentu teraz akosi. Nemyslim si ze keby Julie vedela ze podla Spyrosa je Chinaski najnudnejsia kapela v Cechach , tak by na ten koncert nesla :D
    No ale uz sorry ze sa vkuse opakujem dokola dokola. Mate pravdu v tom ze nikto nevravel ze musicreport.sk musi byt objektivna stranka , nikto nevravel ze tu musia byt objektivne a kvalitne reportaze o hudbe , ved ked sa chcete stavat do pozicie zaujatej stranky ,ktoru pise par hudobnych nadsencov “fandiacich svojim” … tak ok… “Modra je dobra…” … nic proti tomu nemam a drzim palce. Len som cakal nieco ine.

  • Spyros
    05/04/2008
    #17

    2KLH: Tak napis kvalitnu reportaz a ukaz nam to, ako sa to robi. Ten moj nazor na Chinaski je aky je, co s tym mam robit? Navstivit usneho? Asi by to nepomohlo…

    Komentare su tu aj na to, aby kazdy vyjadril svoj nazor. Podla teba su super, ´sak OK. Napisal si svoje a ja svoje, pohoda.

  • KLH
    05/04/2008
    #18

    Joooj :)
    A presne toto som nechcel :) Nemam nic proti tvojmu nazoru, respektujem a ver mi ze Chinaski maju aj u mna daleko k tomu co sa mi paci :) cize v tomto kludne mozme byt zajedno. Nikam ta neposielam navstivit usneho ani ineho odbornika , tak isto vy ste tu ti co pisete clanky , cize prosim nevymienajme si odkazy typu: “kym nenapises lepsi clanok ako ja tak STFU” :) ved to je to iste ako keby futbalista povedal nastvanemu fanusikovi ze “zavri usta, mal si si tu penaltu kopnut sam ked mas nieco proti” :) . Ja nemam nic proti vasim nazorom chalani , to proti comu som nieco mal som vyjadril (aj viac krat nez bolo nutne) cize este raz sorry , ja nemam zaujem zvrhnut to tu na flamewar ako v krcme , len som si dovolil malu , bezvyznamnu skromnu poznamocku v objektivite clanku.

    Svetovy mier ;-)

  • Spyros
    05/04/2008
    #19

    Ale, ak mas zaujem, tak tie clanky pisat samozrejme mozes :-)

    Aj my sa ucime za pochodu, tak kazdy slusny nazor, ktory ma hlavu a patu vezmeme do uvahu a snad sa poucime.

  • Woozy
    05/04/2008
    #20

    No ja musím súhlasiť s KLH

  • Spyros
    05/04/2008
    #21

    Ludia a predstavte si, ja mam nazor aj Desmod a Metalopolis… ked je v zhode s vasim, tak je objektivny, ked nie, tak budem tululo :-) … uz sa to tu toci v kruhu a pravdupovediac ani neviem, co bol povod…

  • StyriOci
    05/04/2008
    #22

    povod bol ten, ze som nenapisal o chinaski tolko ako o metropolise alebo desmode.. nemyslim, ze som spravil nieco zle, ak som napisal preco som sa k chinaski tak malo vyjadril a odspravedlnil som sa za to citatelom. takisto som na kapelu nepovedal pol kriveho slova, tak neviem co za neobjektivitu tu spominate. mal som na 10 riadkov pisat, ze preco mi nie je hudba ako chinaski az tak po chuti? myslim, ze aj keby som z chinaski videl cele vystupenie, tak by som toho ovela viac nenapisal..jednoducho neorientujem sa v takej muzike, nic mi to nehovori, nevedel by som to zhodnotit tak, ako ten co to pozna..sorry..ukrizujte ma..

    btw obaja ste na tom koncerte boli, pytam sa este raz, ze co vam brani vyjadrit sa k tomu, ako sa vam chinaski pacilo z vasho pohladu? pisal som to aj v clanku, ze ma mozte doplnit…namiesto dristania o neobjetkivite, neserioznosti a neviem com este to nikto z vas nenapisal…spravi tak niekto? (konecne…)

  • marianguitar
    06/04/2008
    #23

    Uvedene kapely sa ani nedaju porovnavat, myslim prave pre uplne ine zanrove zameranie a cielove skupiny posluchacov. Ale je pravda, ze spyros mohol tu vetu:”Chinaski je mozno najnudnejsia skupina v Cechach.” formulovat tak, ze pre neho je Chinski nudna kapela. Ale ako napisal, vsetci sa ucime a bude dobre, ked aj tento “spor” bude poucny pre vsetky strany. Musicreport ma urcite abiciu byt pre vsetkych. Mozno sa mu to obcas nezadari, stane sa.
    Na zaver to otocim opacne. Ja by som si radsej vypocul “nudnych” Chinaski a ich pohodovu muziku vhodnu na relax ako nejakych “patlakov” imitujucich neviem aky styl (!pozor teraz nenarazam na ziadnu kapelu predmetneho koncertu!). Ale prevdou je, ze zazitok s hocijakeho koncertu moze napisat (zo svojho subjektivneho pohladu) hocikto z vas aj uplny laik. Ved nie je predsa problem napisat preco sa mi ta, kotra kapela paci. Su to individualne veci a na na ma kazdy pravo, teda urcite v musicreporte, myslim…:-)

  • Jimi Cimbala
    06/04/2008
    #24

    V prvom rade by som chcel aj v mene celej kapely popriat musicreportu vela zdaru, trpezlivosti a spokojnych citatelov.Sme radi, ze takyto projekt tohto zamerania vznikol a verime, ze si zachova svoju odbornu a serioznu uroven a casom nenadobudne formu hudobneho “pseudobulvaru”, ako tomu casto byva pri inych strankach zaoberajucich sa hudbou.Takze drzime palce!
    A teraz moj osobny nazor k diskusii.
    Kedze som videl, ze na rozhovor s nami a Desmodom sa Marek svedomito pripravil (co je jeho dobra vizitka) tiez som si celu reportaz dokladne precital….nechcem ju rozoberat – nie je dovod vyjadrim sa iba k diskutovanej casti – Chinaski.Cele sa to pokusim dat do vseobecnej roviny.Osobne zastavam nazor, ze hudobna reportaz podstatne nabera na svojej hodnote pokial sa zurnalista zaobera skupinami, prip. hudobnym stylom, ktory je mu prirodzene blizky.Dosledkom toho je fundovanejsi pohlad na vec, pretoze danemu stylu rozumie.Ak by som to na priklade dotiahol ad absurdum, tak na reportaz z koncertu vaznej hudby od Rockera a od znalca klasiky by vyzerala podstatne inak.Tragediou mnohych recenzii je prave to, ze ich pisu ludia, ktorych dany styl, alebo kapela neoslovuju a nerozumeju im.Castokrat z toho potom vznikaju recenzie zaporneho charakteru, takpovediac stojace na vode.Povedane jednoducho.Ak niektoremu stylu ci skupine nerozumiem a nepaci sa mi je lepsie sa nevyjadrovat a ponechat to na zurnalistu, ktory sa v daj hudobnej oblasti orientuje lepsie, pretozu mu “sedi”.To ale samozrejme nebude mat za dosledok zaplavy kladnych recenzii.Prave naopak.Ak sa niekto rozumie rockovej hudbe, tak vie praveze na ovela vacsej odbornej urovni poukazat na nedostatky tej ci onej kapely.Koniec koncov urobil to aj Marek a mal pravdu.Bol tam videl to z prvej rady a info ma z prvej ruky.Jeho reportaz stoji na pevnych zakladoch.Osobne si myslim, ze skupina Chinaski patri k CZ hudobnej spicke pravom.Podla mna nenudi a vedia dat halu do varu.Ale to je moj nazor.Tak, ako mnohym nesedi Metropolis, tak zase niekomu Chinaski, alebo Desmod.osobne sa priznam, ze radsej by som si o metropolise neprecital nic, ako reportaz od cloveka, ktory takemuto stylu nerozumie, nechape co vlastne kapela chce a do akej miery sa jej to dari, alebo od cloveka, ktoreho reportaz stoji na neopodstatnenych domienkach ci predvadzani sa co vsetko si vo svojej reportazi moze voci kapele dovolit.Kazdopadne som rad, ze musicreport zatial stale vsadza na informacnu a odbornu hodnotu, ako pre hudobnikov, tak i pre beznych posluchacov.

  • Spyros
    06/04/2008
    #25

    Este k tomu mojmu hyperbolizovanemu vyroku o “nudnom” Chinaski. Napriklad v oblasti poprocku je velmi slusna kapela Krystof, hlavne po textovej stranke…

    A dalsie “este” dam. IMHO je zaujimavy rozhovor alebo reportaz, kde sa nieco nove dozviem, ktora sa neboji pochvalit ale aj pokritizovat, ked je co.

  • Woozy
    06/04/2008
    #26

    Styrioci: No pockat, nenapisal som, že s KLH súhlasím vo všetkom, moja chyba, myslel som len tú jednu časť. A čo sa týka toho, čo písal Jimi, ok, ak recenzuje niekto kto má “len” všeobecný rozhľad a nevie “ktorá bije” pri hodnotení pre neho neštandardnejšej muziky, tak nech dá ruky preč, myslím si ale, že Styrioci medzi nich nepatrí ;-) ale myslím, že je táto debata zbytočne nafúknuta bublina, každý by si mal z toho niečo zobrať :)

  • Spyros
    07/04/2008
    #27

    2woozy: To mi nedalo si aj mne teraz rypnut :-D , ak Chinaski je nestandardnejsia muzika, tak co je standardna hudba? Podla mna sa viac v strede u nas v popularnej hudbe ani neda byt…

  • StyriOci
    07/04/2008
    #28

    spyros: woozy to myslel tak, ze chinaski je pre mna nestandardna kapela :-)

    woozy: yop…cele sa to zbytocne nafuklo :-)

  • rat
    08/04/2008
    #29

    Skočil jsem se podívat na koncert v Poprade a dojmy jsou následující:

    Metropolis podal slušný výkon, splnil nevděčnou úlohu rozehřát publikum. Kluci dělali maximum, škoda že je nepodpořil i osvětlovač, na pódiu to vypadalo jako v paneláku, když svítí jen nouzové osvětlení. Kytaristé se snažili navázat kontakt s publikem i vykráčením si do krajních částí pódia, kde se však už stráceli v tmě. Zřejmě to tak bylo, aby bylo každému jasné, že jsou to jen předskokani, na které se přece nemusejí opotřebovávat vlákna žárovek :-(

    Chinaski podali také slušný uvolněný výkon. Publikum se opět o pár stupňu rozehřálo, možná i proto, že už se světlem nešetřilo. Pravděpodobně správně jsem si všiml, že ctěné publikum si ve větší míře dovolilo vyjádřit nesouhlas se Spyrosovým názorem a při vystoupení se bavili, nikoliv nudili :-) Tím mu však neberu právo na jeho subjektvní hodnocení. Chinaski také moc nemusím, ale jednu věc musím ocenit: vyslovili poděkování Paťovi Strážayovi za to, že je v roce 1997 pozval na jejich první koncert na Slovensku právě do Popradu (osobně jména zapomínám po pár hodinách, po tolika letech jsou většinou z mé hlavy bezpečně vymazány).

    Desmod držel publikum rozehřáté a pozvolna tlačil na pilu. Do varu se lidé dostali v poslední třetině a v závěru se zdvihali sedícím divákum nejen ruce, ale i zadky ze stoliček. Škoda, že nebyla více a lépe využitá obrazovka. O ukázkách z Paneláku už raději ani nehovořím, musím však skritizovat i nenápadité grafiky. Lépe by se obrazovka využila, pokud by na ni šel live obraz z kamer snímajících pódium – přidalo by to scéně na dynamice a vzadu stojícím divákum by se podstatně zlepšil “výhled” na pódium. Vokalistky svým skotačivým pobíháním po pódiu spříjemnili vizuální zážitek hlavně pánské části publika. Jejich sólové pěvecké vystoupení a lá superstar vprostřed vystoupení Desmodu však trochu narušilo slušně rozjeté tempo.

    I přes uvedené nedostatky však koncert hodnotím velmi pozitivně. Energie v Aréně gradovala až do konce, atmosféra byla výtečná.

  • Spyros
    09/04/2008
    #30

    2StillBusyRadek: I ty Brute? :-D

  • StyriOci
    09/04/2008
    #31

    no bol som si pozriet aj koncert v PP a mozem viacmenej potvrdit slova rat-a.

    v porovnani s koncertom v KE bolo na kapelach citit akusi vacsiu uvolnenost, co sa prejavilo hlavne na ich energii, ktoru odovzdavali publiku.

    narozdiel od KE som si pozrel cele vystupenie Chinaski, kapela hrala fajn, viacmenej bezchyb, bavili sa ludia, aj ja s frajerkou, ALE… nemozem sa zbavit dojmu a potvrdila mi to aj frajerka, ktora ma trosku sirsi zaber co sa muziky tyka, ze …ako to spravne povedat…obrazne: na zaciatku vam daju velky zmrzlinovy pohar so slahackou (metropolis), vy sa donho s chutou pustite, ale po chvili, ked mate cca polovicku zjedenu, vam ho niekto vezme (chinaski) a po nejakej chvili vam ho zase vratia (desmod)..asi tak by som vynadril svoje dojmy.
    nie je to vsak v negativnom zmysle voci kapele chinaski, pacili sa, aj ked nie su, ako sa hovori: “my cup of tea”, ale jednoducho prisli metropolis, ktori vedia publikum dostat do varu a rozpeckuju arenu, potom pridu chinaski, ktori bavia ludi, ale skor stylom, ze sa pohupujete na mieste a zaspievate si ak viete text a potom pridu znova desmod, ktory to tiez slusne do vas pumpuju..

    inac z chinaski som mal tak zvlastny dojem, malo komunikovali s publikom, IMO menej ako taky metrpopolis, ktory hral kratsie ako oni. posobilo to ako: prideme, pozdravime, zahrame, odideme..

    k ostatnym veciam som sa vyjadril pri reporte z KE, tie vystupenia vokalistiek trochu schladili atmosferu, ale mal som dojem akoby tie skladby vcera uplynuli rychlejsie, ziadne pauzy – rychlo, rychlo nech uz je po tych skladbach :-)

    znova fajn koncert. verim, ze ti, co prisli, urcite neodchadzali sklamani..my sme museli odist cca v polke vystupenia desmodu, kvoli spojom..

    uz sa tesim na turne metropolisu, lebo ta polhodinka je fakt malo :-D

  • Julie
    18/04/2008
    #32

    inak idem na koncert 1.maja co je v blave
    som rada ze pridali este jeden koncert lebo na ten prvy som uz nezohnala listky:(
    inak trebars ja nemam sajnu o Metropolise:)
    a teraz si ma podajte ako za to ze mam rada chinaski :)

    Má milá jak ti je, tak jak ti je?
    Jsem ten, kdo jednou tvý tělo zakryje.

    Jsem ten, kdo tě jednou oddělá.
    Potkala’s zkrátka koho’s neměla.

    Jsi budoucí krev v mojí posteli
    Jsem ten, kdo tě jednou jistojistě zastřelí

    Jsem ten kdo ty tvoje krásný oči jednou zatlačí
    jsi moje všechno a mě to nestačí

    Je to vážně silná káva, pláč a nebo vztek
    nic už s tím nenaděláš
    nech mě jenom hádat, jak jsi hebká na dotek
    krásná a nedospělá

    Víš,všechno má aspoň malý kaz
    jsem ten, kdo ti jednou zlomí vaz

    Má milá vždyť mě znáš jsem dobrák od Kosti
    a ty jsi ta co mi to jednou všechno odpustí

    Sejde z očí sejde z mysli
    jenom blázen věří na nesmysly
    láska je čaroděj a ticho prý léčí,
    ale zákon hovoří jasnou řečí

    lala:)uz sa tesim :)
    a inak ako desmod hrali nove pesnicky ci stare?
    ja som bola len raz na ich koncerte no skor na letnom festiku na rudave a tam boli super:)

  • Spyros
    18/04/2008
    #33

    2Julie: V pohode, tu sa skor lyncuje, ked ich pocuvat velmi nemusis :-D

  • StyriOci
    18/04/2008
    #34

    spyros: :-D

    julie: v pohode, nikto sa do teba navazat nemusis..chinaski nie su zli, ale ani to nie je hudba, ktoru by som pocuval..

    add desmod: pisal som to aj v reporte, treba citat poriadne – prevazne vacsina z noveho albumu odznela aj live (mozno aj vsetky, ale to si uz nepamatam..) a samozrejme, ze odzneli aj starsie osvedcene “pecky”

  • Julie
    18/04/2008
    #35

    2 Spyros
    suhlas s Krystofom a este aj Divokej Bill:)

    Asi takovej pocit, jako je bodnutí nože
    Asi takovej pocit, špatně tě slyším, cože?
    Ty se snad bojíš no to je síla, to žene mi do očí slzy
    Nemůžou se na to dívat a druhej je smutnej
    Něco jako má buzík, kterýmu se nezdaj chlapi
    Feťák co hledá zlatou, nemůže za to, že nepřestává se trápit
    Vnímá tvý tělo jak zvuky, pak najednou MEZI NIMA
    Všechno zvažuje dvakrát a na prstech jedný ruky
    Se dá spočítat kolik lásek bylo co házely
    A ještě ti zbydou volný, ale to každém znááááá !!!!!
    A jeden veselej je a druhej smutnej…….pocit.
    lala:)

  • Julie
    18/04/2008
    #36

    TO StyriOci
    priznam sa ze som ten clanok citala konkretne toho 5.4. a teraz nie
    pardonez -moi:)

  • Spyros
    18/04/2008
    #37

    …a este Supprot Lesbians alebo Airfare hraju inteligentny pop.

  • StyriOci
    18/04/2008
    #38

    support lesbians som videl live raz v KE a pacili sa mi viac ako chinaski :-)

  • Julie
    18/04/2008
    #39

    Support Lesbiens hej super najradsej mam pesnicku Cliche:)

  • Julie
    03/05/2008
    #40

    taaakze bola som na poslednom koncerte desmod+chinaski v BA
    podla toho co som videla usudzujem ze ludia velmi nepoznaju pesnicky od chinaski.
    Ja som zase nepoznala pesnicky od metropolisu. tak to je vyvazene.
    a desmod maju vzdy take chytlave melodie ale robili tam dost show.
    skoda len ze v najlepsej nalade poslali na podium tie tri dievcata…
    a jedno velke minus za to ze neboli satne
    ale inak to bol super koncert a uz sa tesim na imt smile 20.maja:)

Pridať odpoveď do diskusie:




Môžete použiť kódovanie:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>